Leer ParnasSys optimaal te benutten voor het planmatig en doelgericht signaleren en begeleiden van (hoog)begaafde leerlingen. We betrekken de leerlijn 'Kader voor ontwikkeling' hierbij.
Startend & gevorderd
Maak kennis met de leerlijn 'Kader voor ontwikkeling'. Deze leerlijn helpt je om het onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen te plannen en te volgen. Tijdens deze gratis online presentatie vertellen we je alles over wat de leerlijn te bieden heeft en welke (technische) mogelijkheden er zijn.
Startend
Klinkt AI als iets ingewikkelds voor jou? En weet je niet waar je moet beginnen met de toepassing ervan? Tijdens deze bijeenkomst maak je op een praktische manier kennis met AI.
Startend
AI kan leerlingen op maat ondersteunen: van extra uitleg op hun niveau tot persoonlijke feedback op opdrachten. Voor leraren biedt dit de kans om verschillen in de klas beter te bedienen, zonder dat de werkdruk stijgt. In deze scholing ontdek je hoe je AI betekenisvol inzet voor differentiatie én hoe je leerlingen begeleidt in vaardig, bewust en kritisch omgaan met AI binnen het kader van digitale geletterdheid.
Startend
Iedere leerling op school verdient passende aandacht en ondersteuning – dat geldt dus ook voor begaafde kinderen. Maar in de praktijk blijkt het soms lastig: hoe herken je begaafdheid, en wat vraagt dat vervolgens van jou als leerkracht? Hoe geef je invulling aan hun onderwijsbehoeften binnen de kaders van inclusief onderwijs?
Startend
AI biedt kansen voor creatiever en efficiënter onderwijs, maar roept ook vragen op: hoe zit het met privacy en auteursrecht, hoe voorkom je dat leerlingen AI gedachteloos gebruiken en welke afspraken maak je? In deze scholing verken je de kansen én risico’s van AI en vertaal je die naar duidelijke, werkbare richtlijnen. Je ziet hoe anderen dit aanpakken en gaat zelf aan de slag met een eerste opzet voor visie en beleid, zodat AI veilig, bewust en duurzaam wordt ingebed in jullie schoolpraktijk.
Startend & gevorderd